Erlend (8) maakt nieuw anti-zwerfvuilbord

Op 30 maart 2016, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Persartikels

Erlend wordt gefeliciteerd door milieuschepen Patrick Huyghe. Bij de prijsuitreiking mocht de jongen zelfs de sjerp van burgemeester Joeri De Maertelaere even omdoen.

Erlend De Clercq (8) van de vrije basisschool in Ertvelde heeft een tekening gemaakt die binnenkort op alle anti-zwerfvuilbordjes in heel Evergem zullen staan.

Evergem bindt samen met IVM de strijd aan tegen zwerfvuil en wil dat doen met een campagne die dicht bij de mensen staat. "We hebben een oproep gelanceerd naar alle scholen en er kwamen ongeveer dertig tekeningen binnen", zegt schepen van Milieu Patrick Huyghe (N-VA). "De tekening van Erlend werd er uit gekozen en zal binnenkort op de bordjes verschijnen die in de bermen geplaatst worden, wanneer daar net zwerfvuil geruimd is. De school van Erlend krijgt de tekening op een groot paneel, en dat komt op de speelplaats." Erlend maakte een tekening van een vrolijk mannetje dat zijn vuilnis netjes in de vuilbak dropt. "Leuk dat mijn tekening het gehaald heeft. Ik ben benieuwd om binnenkort de eerste bordjes met mijn tekening langs de weg te zien."

Bron: www.hln.be

foto: JSA