Huidig burgemeester De Wispelaere wordt vanaf januari eerste schepen

Op 31 oktober 2012

Voor de aanduiding van de schepenen werd het aantal voorkeurstemmen gevolgd. Daardoor mogen de vijf huidige schepenen hun mandaat verlengen. Voor Arsène Acke is dat voor slechts drie jaar en voor Arsène Martens kan de periode nog korter zijn. Hij vervangt Vlaams minister Joke Schauvliege tot aan de de volgende verkiezingen voor het Vlaams Parlement.

Huidig burgemeester Erik De Wispelaere wordt eerste schepen en wisselt dus van stoel met de nieuwe burgemeester Joeri De Maertelaere (N-VA). De Wispelaere is verantwoordelijk voor openbare werken, verkeer en mobiliteit, nutsvoorzieningen en landbouw. Acke is derde schepen en heeft drie jaar de bevoegdheden burgerlijke stand en bevolking, begraafplaatsen, senioren en plechtigheden.

Schauvliege

Vanaf 1 januari 2016 ruimt Acke plaats voor Rob Trenson (N-VA), maar CD&V houdt de bevoegdheden.

Schauvliege neemt als vijfde schepen personeel, ICT en verbroedering voor haar rekening. Martine Willems behoudt als zesde schepen haar huidige bevoegdheden en wordt voorzitter van het Autonoom Gemeentebedrijf. Zevende schepen Filip Lehoucq moet inbinden. Hij moet na drie jaar ook nog onderwijs en kinderopvang afstaan aan Trenson.

Fractieleider Filip Huysman en Luc Uyttendaele, die nagenoeg 18 jaar schepen is en de nieuwkomers Jan Van de Walle en Veerle Willems zetelen zes jaar als raadslid.