N-VA Evergem

schepen Patrick Huyghe gaat in beroep bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen

Op 15 september 2013

De sociale huisvestingsmaatschappij Het Volk - Volkshaard mag 24 sociale flats bouwen in Sleidinge, ondanks protest van de gemeente.

Het Volk - Volkshaard wil aan het Oostveld en Korenveld naast 16 koop- en 14 huurwoningen ook nog eens 24 appartementen bouwen in de vorm van vier meergezinswoningen met telkens zes appartementen. De gemeente Evergem gaf haar fiat voor de 30 woningen, maar weigerde een vergunning voor de flats omdat de bouwheer onvoldoende parkeerplaatsen voorziet en een gebouw te dicht bij de achterste perceelgrens zou liggen. De sociale huisvestingsmaatschappij ging daarop in beroep bij de provincie, die Het Volk - Volkshaard nu gelijk geeft. ‘Wij zijn verrast dat de deputatie, ondanks de Evergemse bezwaren, toch een stedenbouwkundige vergunning heeft verleend’, zegt schepen Patrick Huyghe (N-VA). ‘Daarom hebben we beslist om in beroep te gaan bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen om het besluit van de provincie Oost-Vlaanderen te vernietigen.’