Sint-Joris Sleidinge, een voetbalvereniging met een HART..

Op 21 november 2013

Ondervoorzitter Dirk Van Den Hauwe (vlnr), jeugdvoorzitter Filip Acke, voorzitter Piet Wytinck, bestuurslid Van De Velde van Sint-Joris Sleidinge en de Kaprijkse huisarts Rufij Baeke.

Met dat toestel kan men door het toedienen van een elektrische schok het hart van een bewusteloze patiënt laten stoppen met fibrilleren, waardoor het opnieuw in een normaal ritme wordt gebracht.

‘Omdat recent enkele gevallen van hartfalen op en rond voetbalvelden de kranten haalden en Sint-Joris Sleidinge - weliswaar niet tijdens een sportactiviteit - een speler verloor, overwogen we al een tijdje om een AED aan te kopen’, zegt clubsecretaris en jeugdvoorzitter Filip Acke. ‘Op aangeven van de Kaprijkse huisarts Rufij Baeke, van wie de zonen Brecht en Steven bij Sint-Joris’ beloften spelen, kwamen we in contact met de Limburgse firma AED Partner. We betaalden 2.500 euro voor het apparaat. Als we daarmee een mensenleven kunnen redden, is dat een peulschil’, zegt Acke.

‘Met de aankoop van de AED willen we aantonen dat onze vereniging niet enkel in trainers en spelers investeert, maar ook aandacht heeft voor de medische zorg’, besluit voorzitter Piet Wytinck.