Trui Denolf is nieuwe fractieleider N-VA

Op 28 januari 2022, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Persartikels, Raadslid in de kijker

Leerkracht Trui Denolf (53) uit Evergem is de nieuwe fractieleider van de lokale N-VA. Ze volgt Josse Verdegem (24) op, die begin deze maand de eed aflegde als schepen.

Denolf is gehuwd met Hans Van Erum en heeft twee kinderen. Ze geeft les aan Sint-Franciscus en begeleidt leerlingen in hun studiekeuze. Politiek was ze al drie jaar actief in de gemeenteraad, zetelt ze in de politieraad en is ze lid van de werkgroep Veilige Schoolomgeving en van de Gemeentelijke Raad voor Internationale Samenwerking. “Met de bouw van het nieuwe woonzorgcentrum Ter Caele, een nieuw zwembad en de renovatie en uitbreiding van de gemeenteschool van Evergem, zijn in onze gemeente grote projecten gepland”, zegt ze. “We moeten alert blijven en ervoor zorgen dat alles betaalbaar blijft. Ook de infrastructuur van onze wegen, ons fietsennetwerk en de scholen van alle onderwijsnetten mee-evolueren. Daarover zal ik waken.”

Bron: Het Nieuwsblad (Ivan Vanhove)