Voorstelling van de N-VA lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2012

Op 18 juni 2012

Op 17 juni werd - in aanwezigheid van senator Elke Sleurs - de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van N-VA Evergem (zie bijlage) in brouwerij Van Steenberge in Ertvelde voorgesteld.

De inleiding gebeurde door N-VA voorzitter Rob Trenson. De kandidaten werden door lijsttrekker Joeri De Maertelaere voorgesteld. Senator Elke Sleurs wenste de kandidaten alle succes toe.

Rob Trenson, voorzitter N-VA Evergem: ‘Op de lijst staan 25 nieuwe mensen die zich voor het eerst verkiesbaar stellen. We bieden ons aan als het alternatief voor de kiezers die verandering willen. We zijn niet overmoedig, maar de ploeg is enthousiast en gedreven. We zijn klaar voor een opbouwende campagne. De kiezer die een open, rechtlijnig bestuur wil zal door ons niet ontgoocheld worden.’

Joeri De Maertelaere, lijsttrekker N-VA Evergem: ‘Met drie uittredende mandatarissen (Kurt Moens, Patrick Huyghe en ikzelf) en drie gewezen mandatarissen (Monique Van Hoecke, Roland Bruynbroeck en Paul Van Steenberge) hebben we ook ervaring in de ploeg. Als de kiezer ons het vertrouwen geeft zijn we klaar om onze verantwoordelijkheid op te nemen.’

Rob Trenson: ‘Met een sterk N-VA in Evergem verstevigen we ook de N-VA in Vlaanderen. Ook dat is één van onze doelstellingen. Onze lijsttrekker, Joeri De Maertelaere, op dit ogenblik eerste schepen van de gemeente, gedreven en competent, schuiven we naar voor als kandidaat-burgemeester. We gaan ongebonden naar de kiezer. Samen met de ploeg gaan we een intense en positieve campagne tegemoet.’