Goed nieuws voor de kinderen uit onze gemeente.

Op 6 januari 2021

Evergem krijgt dit jaar kindergemeenteraad: “Met kinderen uit alle 15 lagere scholen in onze gemeente”
Evergem heeft al een gewone gemeenteraad en een jeugdraad, maar krijgt er dit jaar voor het eerst ook een kindergemeenteraad bij.
De gemeente Evergem wil via de kindergemeenteraad nog beter te weten komen wat kinderen belangrijk vinden. “De kindergemeenteraad wordt samengesteld uit kinderen van het vierde en vijfde leerjaar van alle 15 lagere scholen in Evergem”, legt schepen Kenny Ketels (N-VA) uit. “Op elke school vindt binnenkort een verkiezing plaats. De kinderen stellen ideeën aan elkaar voor en bespreken die samen. Ook de gemeentediensten kunnen een idee voorstellen aan de kindergemeenteraad. Zo komen ze te weten hoe kinderen denken over hun idee.”
De kindergemeenteraad komt drie keer per jaar samen op een woensdagnamiddag. Zich kandidaat stellen voor de verkiezing gebeurt via de school.