Kathleen Depoorter

2de Schepen, Lid van het partijbestuur, lid van het arrondissementeel bestuur en lid van de partijraad

Kathleen (°1971) is apotheker en woont met haar gezin in Evergem, waar haar echtgenoot huisarts is. Kathleen is leergierig en volgde na haar studies aan de universiteit van Gent een opleiding aan de Vlerick Business School. Zo schaafde ze haar inzicht in economie en zelfstandig ondernemen bij. Hoewel haar werk en haar politieke activiteiten veel energie vragen, maakt ze graag tijd vrij voor sport en ontspanning.

Liefde voor Vlaanderen en het Meetjesland

Haar interesse in de politiek werd al op jonge leeftijd gewekt. Haar beide grootvaders gaven hun liefde voor de maatschappij en de Vlaamse cultuur aan hun kleindochter door. Toch zette ze pas in 2010 de stap naar de actieve politiek als bestuurslid van N-VA Evergem. In 2013 werd ze er schepen van Financiën, Lokale Economie, Volksgezondheid, Dierenwelzijn en Internationale Samenwerking. Kathleen pleit voor een constructieve regionale samenwerking, dat biedt immers een meerwaarde voor het hele Meetjesland.

Zorg voor mens en ondernemen

Evergem behoort tot de beste zakengemeenten van Vlaanderen. Dat overtuigt Kathleen ervan dat samenwerken, overleg en begrip voor elkaar renderen. KMO's moeten kunnen rekenen op een accuraat ondernemersloket en een adviesraad voor lokale economie.

Voor Kathleen zijn gezondheid en welzijn prioritair. Als gezondheidswerker, moeder en vrouw wordt ze hier immers dagelijks mee geconfronteerd. Ze ijvert dan ook voor een betaalbare, efficiënte en toegankelijke gezondheidszorg waarin de zorg centraal staat.

Werk maken van een betere wereld

Kathleen raakte de laatste jaren gepassioneerd door ontwikkelingssamenwerking. Ze ondersteunt de stedenband van Evergem met Guaranda in Ecuador dan ook voluit. De gedrevenheid, eerlijkheid en idealen van projectleiders in de vierde wereld inspireren haar om ook in de politiek haar hart te volgen en voluit te gaan voor haar idealen: eerlijk, rechtvaardig en transparant. Voor een Vlaanderen waar de kracht van de ene het vuur van de andere is.